Saturday, May 8, 2010

Kem Gemilang Sejarah Siri 1 8.5.2010


Setelah hampir dua minggu menyediakan bahan untuk Kem Gemilang Sejarah, akhirnya kem tersebut berjaya dianjurkan dengan jayanya. Walaupun pelbagai halangan seperti laptop, lcd dan sound sistem yang tidak berfungsi pada saat akhir tetapi itu semua bukan penghalang untuk program tersebut berjalan dengan lancar.


Sesi Brainfinity Ice Breaking amat mengesankan jiwa apabila ramai yang menitiskan air mata. Konsep pernafasan dan getaran digabungkan untuk memberi kesan yang lebih jitu. Jejak Sejarah menjadi sesi yang menarik minat pelajar. Helpers juga telah memainkan peranan mereka dengan sangat berkesan. Sekalung tahniah diucapkan.


Sesi mind mapping Tony Buzan agak sikit terganggu kerana kekangan masa. Kesuntukan masa menyebabkan sesi ini tidak dapat dihuraikan dengan lebih dalam. Insyaalah untuk masa akan datang sesi ini akan dijalankan dalam jangkamasa yang lebih panjang bagi memberi kefahaman yang lebih mendalam kepada pelajar.


Tahniah juga diucapkan kepada semua guru sejarah Encik Aziz, Puan Hasliza dan Puan Azizah yang telah memberikan kerjasama dan komitmen tidak berbelah bagi. Semoga kita akan terus bergerak kehadapan bagi merangka dan menjalankan program yang lebih mantap dan berkesan untuk pelajar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails